Po co Ci profil na LinkedIn?

Zastanawiasz się, po co masz zakładać albo rozwijać swój profil na LinkedIn? Po co Ci kolejne medium społecznościowe (nie traktuj go jako odpowiednika Facebooka dla biznesu)? A może myślisz, że tam znajdziesz jedynie nudne firmowe informacje? Nic bardziej mylnego! Mam nadzieję, że w ramach wpisów o LinkedIn w naszej serii “Okiem Ekperta” przekonam Cię, że naprawdę warto być na LinkedIn.

 Profil na LinkedIn to Twoja wirtualna wizytówka.

LINKEDIN W LICZBACH:

  • 766 mln użytkowników
  • 310 mln aktywnych użytkowników miesięcznie
  • Ponad 70% użytkowników pochodzi spoza USA
  • 24% przedstawicieli Pokolenia “Z” używa LinkedIn
  • Zaledwie 3 mln użytkowników publikuje przynajmniej 1 x tyg.
  • Użytkownicy spędzają na portalu średnio 6 min dziennie
  • 40% aktywnych użytkowników korzysta codziennie
  • Statystyczny CEO ma 930 kontaktów na LinkedIn

LINKEDIN W REKRUTACJI:

  • 87% rekruterów korzysta z LinkedIn
  • 55 aplikacji na oferty pracy jest wysyłanych na LinkedIn co sekundę!
  • LinkedIn zaczął wyprzedzać pracuj.pl jako źródło poszukiwania ofert pracy przez kandydatów

4 GŁÓWNE FUNKCJE LINKEDIN:

1. BUDOWANIE MARKI OSOBISTEJ I FIRMOWEJ

LinkedIn to doskonałe miejsce na budowanie Twojej marki osobistej, prezentowanie się w roli eksperta, dobrego fachowca czy też kandydata do pracy.

Pamiętaj, że reprezentujesz tam nie tylko siebie, ale i firmę, w której pracujesz lub którą sam prowadzisz.

Jeśli Twoja firma jest pracodawcą, to LinkedIn jest też doskonałym miejscem na zadbanie o employer branding, czyli markę pracodawcy.

Kandydaci niemal zawsze sprawdzają na LinkedIn profil zarówno firmy, jak i osób, z którymi będą odbywały rozmowę.

2. NAWIĄZYWANIE KONTAKTÓW

Dzięki LinkedIn masz możliwość nawiązywanie kontaktów nie tylko

z osobami, które już znasz, ale również z tymi, które chciałbyś poznać, które podziwiasz, które są Twoimi autorytetami. Możesz obserwować ekspertów z Twojej branży i brać z nich przykład (ale nie kopiować!) kontekście prowadzenia własnego profilu na LinkedIn.

Warto dbać o kontakty, polecać ich wpisy czy artykuły (działa to tak jak “lajki” na Facebooku), jak również je komentować, co dodatkowo sprzyja w pozycjonowaniu Twojego profilu na LinkedIn.

3. ŹRÓDŁO WIEDZY

LinkedIn to skarbnica wiedzy, wszelkiego rodzaju raportów branżowych czy artykułów. Zaledwie ułamek użytkowników LinkedIna jest też twórcami, a nie tylko konsumentami treści na portalu, może staniesz się jednym z nich?

Będziesz się wówczas pozycjonował jako ekspert w danej dziedzinie, wzmacniał swoją markę osobistą. Wiele osób udostępnia ciekawe i wartościowe treści z całego świata, nowinki, trendy itp. Warto czerpać z tej wiedzy.

4. SPRZEDAŻ

Wprawdzie sprzedaż na LinkedIn nie odbywa się w bezpośredni sposób, ale masz możliwość prezentowania swoich produktów czy usług bezpłatnie, jak również w formie odpłatnej reklamy.

Możesz też zamieszczać tzw. “CTA” (Call To Action), czyli wezwanie do działania, np. informacje o najnowszym produkcie na banerze w tle, dane kontaktowe, link do strony promocyjnej, a na profilu firmowym dodatkowo aktywny przycisk przenoszący np. do Twojej strony w sieci, strony sprzedażowej, sklepu internetowego itp.

POZYCJONOWANIE W GOOGLE

Warto pamiętać o tym, że po wpisaniu w wyszukiwarce Google Twojego imienia i nazwiska na pierwszym miejscu wyników pojawi się właśnie Twój profil na LinkedIn i widoczne są dwie pierwsze linijki Twojego nagłówka z profilu. To Twoja darmowa reklama w sieci i dlatego tym bardziej ważne jest, aby Twój profil był odpowiednio przygotowany.

[AUTOR: KATARZYNA WOLSZCZAK]